Loodushuvilised Pernova loodusmajas

25. aprillil vuras bussitäis meie loodushuvilisemaid õpilasi Pärnu poole. Reisiseltskonnas olid õpilased 7.-9. klassini ja 11. klassist – kõik kaasa kutsutud bioloogia- või geograafiaõpetajate poolt, sest need õpilased on kooli esindanud olümpiaadil või jäänud silma tundides.

Vaatamisväärsus on juba Pernova loodusmaja oma näituste ja keskkonnahoidlike lahendustega ning selle kõrval olev Smartpark iseenesest, aga eesmärk oli osaleda õppeprogrammides. Igal õpilasel oli võimalus osaleda kahes programmis: 7.-8.kl õpilased programmides “Kaardid, orienteerumine ja geograafilised koordinaadid” ja “Mikroskoopia: rakkude mitmekesisus” ning 9. ja 11.kl õpilased programmides “Eesti imetajad: koljude määramine” ja “Inimkeha kui tervik”. Geograafia-teemalises töötoas korrati geograafia põhivara, millele järgnes huvitav küsimustik testi näol. Vastamiseks moodustasid õpilased 3-liikmelised grupid. Marten Koppel (7.c), Branko Pille (7.c) ja Lukas Miller (7.f) saavutasid tulemuse, mis oli Pernova loodusmaja ajaloos kõigi aegade parim ehk maksimumtulemus!

Mõned tagasisidekillud:

Alguses oli meil majas orienteerumine, kus pidime kasutama kompassi ja igasuguseid erinevaid teadmisi geograafia kohta. Pärast uurisime mikroskoobiga ajalehe paberit, sibulat, mingit seent ja oma sülge. Mulle meeldis majas orienteeruda, sest need ülesanded olid lahedad. Mulle meeldis, et mikroskoobil oli ekraan, kust sai vaadata ja ma ei teadnudki, et sellised mikroskoobid üldse olemas on. (Maibel, 8.kl)

Väljasõidu raames külastasin esimest korda Pernova Loodusmaja. Esimene programm sisaldas Eesti imetajate koljude määramise töötuba, mille käigus sain teada erinevate loomaliikide koljude eripäradest. Seejärel toimus paus, mille vältel saime tutvuda loodusmaja ümbritseva Smartparkiga. Teine programm oli seotud inimkehaga, kus kerakino kuppelekraanil tutvustati inimkeha kui tervikut eraldi elundkondade kaupa. Sellele järgnes praktiline töötuba, kus saime uurida olenevalt hingamisviisist väljahingatava õhu hapnikusisalduse muutust. (Joonas, 11.kl)

Mulle meeldis kõige rohkem erinevate loomade koljude määramine. Pernova loodusmajas ja aias oli huvitav ringi jalutada ja lugeda erinevate taimede, loomade kohta. Lisaks oli huvitav katse, kus sai näha hapniku taseme muutust. (Rianne, 11.kl)

Lõunapausi ajal oli võimalik majas ka näituseid vaadata. Hetkel oli väljas Eesti loodusmuuseumi näitus “Hirmus armas nahkhiir” ja loomajoonistuste-maalide näitus.

Kõik said natuke loodusharidust juurde ja ehk süvenes ka huvi ning tahtmine loodusest rohkem teada saada.

 

Rohkem tulemusi...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages
Translate »