Õppetoolid
Keila Koolis on õppetöö korraldatud õppetoolide süsteemina. Keila Koolis on 13 õppetooli:
- Matemaatika õppetool
- Loodusainete õppetool (loodusõpetus, geograafia, bioloogia, füüsika ja keemia)
- Humanitaarainete õppetool (eesti keel, kirjandus, draamaõpe)
- Sotsiaalainete ja muusika õppetool (ajalugu, ühiskonnaõpetus, inimeseõpetus)
- Võõrkeelte õppetool (inglise keel, vene keel, saksa keel, hispaania keel)
- Liikumisõpetuse õppetool
- Oskusainete õppetool (kunst, kästöö, tööõpetus, joonestamine)
- 1. klasside õppetool
- 2. klasside õppetool
- 3. klasside õppetool
- 4. klasside õppetool
- 5.-9. klasside õppetool
- Pargimaja oskusainete õppetool
Õppetoolide eesmärk on korraldada õppetöö ainete omavahelise lõiminguna. Õpetajatel on tõhusam koostöö tunniväliste tegevuste korraldamisel, õppeainete integreeritud õpetamisel, õpivara loomisel ning õppevahendite efektiivsel kasutamisel.
Õppetooli juhi roll on õppetooli ainealaste õppekavade kaasajastamine ja pedagoogilise töö koordineerimine, koolituste planeerimine ja õppevahendite haldamine. Õppetooli juht loob meeskonna ja nõustab jooksvalt õpetajaid.
Õppetooli juht korraldab ja haldab:
- ainealaseid koolitusi, sisekoolitused toimuvad vähemalt üks kord poolaastas;
- õppekäikude korraldamist, õppekäigud on planeeritud ja lõimuvad teiste ainete ning läbivate teemadega;
- õppevahendite, -materjalide soetamist õppeaasta kaupa, mis tagab erialakabinettide valmisoleku õppetööks.
Kooli õppekava ja üldtööplaan arutatakse enne õppeperioodi algust meeskonnas läbi. Õppetooli ainetes planeeritakse kooliaasta ja kooliastme kaupa ainetevaheline integratsioon ja õppe diferentseerimise põhimõtted. Toimub jooksev ainekavade kaasajastamine.
Tunnivälised tegevused ja kooliüritused õppetooli ainetes korraldatakse koostöös kooli arendusmeeskonnaga.
Õppetoolide juhid:
- Matemaatika õppetooli juhib Raili Haugas
- Loodusainete õppetooli juhib Siivi Holmberg
- Humanitaarainete õppetooli juhib Hurmi Väljamäe
- Sotsiaalainete ja muusika õppetooli juhivad Marge Kannel ja Kadi Härma
- Võõrkeelte õppetooli juhivad Anneli Vallaste ja Piret Hunt
- Liikumisõpetuse õppetooli juhib Tauno Hausenberg
- Oskusainete õppetooli juhib Eve Hint
- 1. klasside õppetooli juhib Irma Erendi
- 2. klasside õppetooli juhib Mirjam Pärtel
- 3. klasside õppetooli juhib Pilvi Kula
- 4. klasside õppetooli juhib Marge Laur
- 5.-9. klasside õppetooli juhib Liisi Viigisalu
- Pargimaja oskusainete õppetooli juhib Helen Tuga
- 1.a Marju Rajaste
- 1.b Evelin Süvari-Hein
- 1.c Irma Erendi (õppetoolijuht)
- 1.d Wilhelmina Dorothea Varik
- 1.e Christine Kõrge
- 1.f Silja Lindström
- 1.h Piret Põldme
- 1.i Karin Peedo
- 1.j Hanna-Liisa Kendra
- 1. Montessori klass Maria-Ursula Kurm
Meie esmaseks ülesandeks on ühtse ja sõbraliku klassikollektiivi loomine. Peame oluliseks arvestada iga õpilase individuaalsust.
Õpilased osalevad „Kiusamisest vabaks” programmis.
Oma töös kasutame lisaks tavapärastele õppemeetoditele Hea Alguse õpetuse elemente – hommikuringi, keskustepäeva, üld- ja aktiivõpet.
Loodushoiu väärtustamiseks kasutame õuesõpet ja osaleme loodusprojektides. Teeme koostööd LOHE looduskooliga.
Õppetöö rikastamiseks organiseerime õppekäike, kino- ja teatrikülastusi ning korraldame erinevaid ühisüritusi, väärtustame ja hoiame kooli traditsioone.
Soovime, et õppimise ja õpetamise koosmõju tulemusena kujuneks isiksus, kellel on tahe ennast arendada ja õppida, võime analüüsida iseennast, suhestada end ümbritsevasse tegevuskeskkonda ja tunnetada eetilis-kultuurilisi põhiväärtusi.
-
2.a Kairi Kuusemets
-
2.b Siiri Raudna
-
2.c Mirjam Pärtel (õppetooli juht)
-
2.d Veronika Jarošenko
-
2.e Triinu Raissar
-
2.f Erle Tammistu
-
2.g Kristi Thomson
-
2.h Anu Lang
-
2.j Milvi Arukask
Kolmandate klasside õppetooli kuulub 8 sõbralikku, koostööd väärtustavat klassiõpetajat.
Meie esmaseks ülesandeks on ühtse ja sõbraliku klassikollektiivi loomine. Peame oluliseks arvestada iga õpilase individuaalsust.
Õpilased osalevad „Kiusamisest vabaks” programmis.
Oma töös kasutame lisaks tavapärastele õppemeetoditele Hea Alguse õpetuse elemente – hommikuringi, üld- ja aktiivõpet.
Loodushoiu väärtustamiseks kasutame õuesõpet ja osaleme loodusprojektides. Teeme koostööd LOHE looduskooliga.
Õppetöö rikastamiseks organiseerime õppekäike, kino- ja teatrikülastusi ning korraldame erinevaid ühisüritusi, väärtustame ja hoiame kooli traditsioone.
Soovime, et õppimise ja õpetamise koosmõju tulemusena kujuneks isiksus, kellel on tahe ennast arendada ja õppida, võime analüüsida iseennast, suhestada end ümbritsevasse tegevuskeskkonda ja tunnetada eetilis-kultuurilisi põhiväärtusi.
Klassijuhatajad:
- 3.a Lorete Rasmussen
- 3.b Pilvi Kula (õppetooli juht)
- 3.c Mari-Anne Olenko
- 3.d Kadri Tomera
- 3.e Eliisabet Serg
- 3.f Kairi Arula
- 3.g Karin Purde
- 3.h Kaari Pulst
Neljandate klasside õppetooli kuulub 8 sõbralikku, koostööd väärtustavat klassiõpetajat.
Klassijuhatajad:
-
4.a – Marge Laur (õppetooli juht)
-
4.b – Ebelii Barndõk
-
4.c – Leelo Tamkivi
-
4.d – Ülvi Aavik
-
4.e – Reet Pudan
-
4.f – Riina Kink
-
4.g – Eena Vlassova
-
4.h – Greete Toop
Meie õppetooli kuulub 10 sõbralikku, koostööd väärtustavat klassiõpetajat, kes armastavad ka ise õppida. Meile meeldib tööd teha sõbralikus ja teadmishimulises klassis. Peame oluliseks iga lapse individuaalsust.
Õppetöö rikastamiseks organiseerime õppekäike, teatri-ja kinokülastusi ning korraldame erinevaid ühisüritusi, väärtustame ja hoiame traditsioone.
Klassijuhatajad:
- 5.a Jana Uibo
- 5.b Anastasia Rikk
- 5.c Helen Tuga
- 5.d Kadri Pihelo
- 5.e Anastasia Rikk
- 5.f Gerly Donald
- 5.g Liisi Viigisalu (õppetooli juht)
- 5.h Kaja Peetris
- 6.d Ülle Lillestik
- 6.h Eveli Tori
2024. aasta sügisest loodi Keila Kooli pargimajja uus õppetool, kus oma jõud on ühendanud ideede ja entusiasmiga kaks eriilmelist, kuid samas ühiseid jooni omavat ainevaldkonda – muusika ja liikumine. Toome oma energiliste õpetajatega särtsu laste igapäevaellu ning rikastame nende tundemaailma läbi muusikaliste ja kehaliste tegevustega. Oma töös arendame laste eneseväljenduse- ja koostööoskust. 2025. aastast liideti õppetooliga ka pargimaja töö- ja tehnoloogiaõpetus.
Õppetooli juht: Helen Tuga
Õppetooli liikmed:
õpetajad |
õppeaine |
konsultatsioonid 2025/2026 I pa |
Larissa Kanger |
liikumisõpetus |
N kl 13:40-14:35 |
Helena Kukk |
muusikaõpetus |
N kl 12:15-13:00 |
Kadri Leping |
muusikaõpetus, |
N kl 12:15-13:00 |
Olev Olenko |
liikumisõpetus |
E kl 13:30-14:15 |
Tiia Peenmaa |
muusikaõpetus |
K kl 13:30-14:15 |
Annika Ruven |
liikumisõpetus |
K kl 12:00-12:45 |
Ave Torm |
liikumisõpetus, |
K kl 12:00-12:45 |
Helen Tuga |
muusikaõpetus, |
K kl 13:40-14:30 |
Mati Velmre |
muusikaõpetus |
E kl 12:15-13:00 |
Loodusainete õppetool korraldab õpetamist
- bioloogias;
- füüsikas;
- geograafias;
- keemias;
- loodusõpetuses jt.
Õppetooli juht:
- Siivi Holmberg
Õppetooli liikmed:
- Inga Kangur – bioloogia
- Katrin Käos – bioloogia, loodusõpetus
- Marko Nummert – füüsika
- Lii Sepp – geograafia
- Merje Möll – geograafia, bioloogia
- Siivi Holmberg – geograafia, bioloogia, loodusõpetus
- Einard Mändla – keemia
- Erki Haavasalu – keemia
- Kadri Ashford – loodusõpetus
- Nadežda Lisovskaja – bioloogia, keemia, geograafia
- Svetlana Sidorova – füüsika
Humanitaarainete õppetool korraldab õppimist ja õpetamist eesti keeles ja kirjanduses (6. –12. klass) ning gümnaasiumi valikkursustes „Draama ja teater“, „Kirjandus ja film“, „Filmi tegemine“, „Draamaõpe“.
Põhikoolis ja gümnaasiumis õpetatakse eesti keelt ning kirjandust diferentseeritult süva- ja põhirühmades.
Õppetooli juht:
- Hurmi Väljamäe
Õppetooli liikmed:
- Hurmi Väljamäe – eesti keel ja kirjandus, valikkursused “Draama ja teater”, “Kirjandus ja film”, “Filmi tegemine”
-
Tiina Murdla – eesti keel ja kirjandus
-
Agnes Kolga – eesti keel ja kirjandus
-
Kati Mosen – eesti keel ja kirjandus
-
Kadri Toom – eesti keel ja kirjandus
-
Brita Rikkolas – eesti keel ja kirjandus, valikkursused “Kirjandus ja film”, “Filmi tegemine”
-
Maris Crandall – eesti keel ja kirjandus
-
Liina Tamm – eesti keel ja kirjandus
-
Gristel Mänd – eesti keel ja kirjandus
-
Riin Buddell – eesti keel ja kirjandus
Eesti keel ja kirjandus
“Keel on see, mis üht rahvast rahvaks teeb.”
Carl Robert Jakobson
Maailm tuleb meieni sõna kaudu. Õppimisel saab kõik alguse lugemisoskusest. Tänu tekstide lugemisele ja analüüsimisele suudab inimene arendada loomingulist mõtlemist, mis toetab uute avastuste ja hüpoteeside märkamist, ja kriitilist mõtlemist, mis hindab põhjenduste ja tõestuste paikapidavust.
Eesti keele ja kirjanduse tundides pannakse alus õpilaste arengusuutlikkusele. Neis ainetundides arendatakse tekstide vahendusel põhioskusi, mis toetavad teiste õppeainete õppimist. Eesti keele roll emakeelena on määrav mõtlemisoskuste kujundamisel. Eesti kultuuriloo jätkumise üks oluline alus on emakeeles mõtlemine.
Keila Kooli eesti keele ja kirjanduse õpetajad soovitavad õpilastele kasulikke allikaid.
Testid
- Keeletestid EKI koduleheküljel: https://keeleabi.eki.ee/?leht=11
Sõnaraamatud, õigekirjareeglid, keelenõu
Eksamimaterjalid
-
9. klassi lõpueksamite materjalid: https://harno.ee/eksamid-testid-ja-uuringud/eksamid-testid-ja-lopudokumendid/pohikooli-lopueksamid
- 12. klassi riigieksamite materjalid: https://harno.ee/eksamid-testid-ja-uuringud/eksamid-testid-ja-lopudokumendid/riigieksamid
Tasuta e-raamatud
- https://raamat.stuudium.com/
- https://www.luts.ee/et/e-raamatud
- https://www.digar.ee/arhiiv/et/kollektsioonid?id=14302
Filmid ja saated
Info on uuendamisel.
Sotsiaalainete õppetooli valdkonda kuuluvad
- ajaloo;
- ühiskonnaõpetuse;
- inimeseõpetuse;
- karjääriõpetuse;
- usundiloo;
- filosoofia;
- eneseloomise;
- ja kultuuriloo õpetamisega seonduvad tegevused.
Õppetooli juhid:
- Marge Kannel
- Kadi Härma
Õppetooli liikmed:
- Marge Kannel – õppetooli juht, ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetaja
- Kadi Härma – õppetooli juht, muusikaõpetaja
- Heli Israel – inimese- ja karjääriõpetuse õpetaja
- Lilija Soosaar – ajalooõpetaja
- Allie Vernik – ajalooõpetaja
- Pille-Riin Noor – ajaloo- ja inimeseõpetuse õpetaja
- Kadri Ottis – ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetaja
- Johanna Rozin – ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetaja
- Anu Matteus – muusikaõpetaja
- Helena Kukk – muusikaõpetaja
Ajalugu
Ajalugu on kõikjal meie ümber: elukorralduses, linnapildis, meedias, sümbolites ning see on olemas isegi ilmateates.
Ajalugu toimub igal hetkel ja iga hetk saab igal järgmisel hetkel ajalooks.
Ajalooõpetamise eesmärgiks on huvi äratamine minevikku käsitlevate teadmiste vastu ja ajaloolise arengu järjepidevuse teadvustamine. Ajalugu aitab õpilastel mõista ühiskonna ajalooliskultuurilist olemust, ajastute põhijooni ja vaimulaadi, kujundada neis oskust analüüsida ja tunnetada minevikunähtuste muutlikkust, nende omavahelisi seoseid ja seotust tänapäevaga.
Ajaloo õppimine aitab end suhestada maailmaga ja mõista tänapäeva.
„See, kes valitseb olevikku, valitseb minevikku. Ja see, kes valitseb minevikku, valitseb tulevikku.”
G. Orwell, inglise kirjanik
Ühiskonnaõpetus
Aine õpetamise peamiseks eesmärgiks on nii 6., 9. kui ka 12. klassis õpilaste sotsialiseerimine. Õpilased saavad rühmatöödes, ettekannete koostamisel ja rollimängudes osaledes tunda end ühiskonna olulise liikmena, keda kõnetatakse ja kes ise teisi kõnetavad.
Ühiskonnaõpetuse õppimine aitab näha end kogukonna ja riigi osana, mõista majanduse ning riigi toimimise põhimõtteid. Tegevuste käigus areneb kriitiline mõtlemine.
Inimeseõpetus
Inimeseõpetusega taotletakse, et õpilane tunneb ja väärtustab isiksuse arenemisele ning sotsialiseerumisele kaasa aitavate teadmiste, oskuste ja hoiakute kujunemist järgmistes valdkondades:
1) enesekohased ja sotsiaalsed oskused;
2) füüsiline, vaimne, emotsionaalne ja sotsiaalne areng;
3) tervis ja tervislik eluviis;
4) turvalisus ja riskikäitumise ennetamine;
5) üldinimlikud väärtused: ausus, hoolivus, vastutustunne ja õiglus.
Inimeseõpetuse tundides suunatakse õpilasi mõistma, kes ta on, miks ta on ja kuidas ta on. Selle kaudu on võimalik aru saada, kes, miks ja kuidas on teised meie ümber.
Karjääriõpetus
Karjääriõpetuse eesmärgiks on läbi individuaaltööde ja rühmaarutelude tutvustada õpilastele karjääriplaneerimise põhimõtteid, töö- ja õppimisvõimalusi, elukestva õppe vajalikkust. Peamised läbitavad teemad on:
1) enesetundmine,
2) töö- ja õpimaailm,
3) karjääri planeerimine.
Kursuse lõppedes peaks õpilasel olema kujunenud arusaam, millist karjääri ta enesele soovib ja kuidas selleni jõuda.
Muusika
Keila Koolis on suurepärased võimalused muusikaga tegelda ja sellest rõõmu tunda. Muusikatundides lauldakse, mängitakse pille, luuakse ja kuulatakse muusikat ning arendatakse seeläbi muusikalist kirjaoskust. Silmaringi ja õppekeskkonna laiendamise huvides külastatakse kontserte ja muusikaüritusi nii koolis kui väljaspool kooli. Tegevuse eesmärgiks on tekitada huvi muusikakunsti vastu, toetada elukestva muusikaharrastuse teket ning kujundada muusikalist maitset ja sotsiaalkultuurilisi väärtushinnanguid. Lisaks muusikatundidele saab laulda mudilaskooris, lastekooris, poistesegakooris ja noortekooris ning solistina.
Vaid muusika meid võluväega köidab, toob meelerahu, muremõtted võidab.
(W. Congreve)
Võõrkeelte õppetool korraldab õppimist ja õpetamist
- inglise keeles;
- saksa keeles;
- vene keeles;
- ja hispaania keeles.
Õppetooli juhid:
- Piret Hunt ja Anneli Vallaste
Õppetooli liikmed:
- Reet Saard – inglise keel
- Eve Salmistu – inglise keel
- Anni Toom – saksa keel
- Piret Hunt – inglise keel
- Anneli Vallaste – inglise keel
- Anastasiia Smushko – inglise keel
- Kaspar Koitjärv – inglise keel
- Karoliina Kreem – inglise keel
- Kärdy Pang – inglise keel
- Kaisa Madleen Kaisla – inglise keel
- Tiiu Pikpoom – inglise keel
- Monika Kruusmägi – inglise keel
- Reet Pudan – inglise keel
- Aire Brandmeister – saksa keel
- Galina Žukova – vene keel
- Aurika Lukjanova – vene keel
- Maia Bašarenko – vene keel
- Jana Denissova – vene keel
- Nadežda Vavilova – vene keel
- Hanna Näreinen – vene keel
- Albert Calles Gallofre – hispaania keel
- Reelika Eerik – eesti keel teise keelena
- Annely Laur – saksa keel
Meie moto: LIIKUMINE LIIGUTAB!
Telefon: 6755745
Õppetooli juht:
- Tauno Hausenberg
Õppetooli liikmed:
- Tauno Hausenberg tauno.hausenberg@keilakool.ee
- Tarmo Kõrs tarmo.kors@keilakool.ee
- Sirje Tasso sirje.tasso@keilakool.ee
- Jaanus Väljamäe jaanus@keila.ee
- Ülle Välk ulle.valk@keilakool.ee
- Kairo Arna kairo.arna@keilakool.ee
- Peep Stokkeby peep.stokkeby@keilakool.ee
- Katariina Asumaa katariina.asumaa@keilakool.ee
Oskusainete õppetooli ülesanne on läbi viia õppetööd
- käsitöös ja kodunduses;
- tehnoloogiaõpetuses;
- kunstiõpetuses;
- inseneerias
Õppetooli juht:
- Eve Hint
Õppetooli liikmed:
- Eve Hint – õppetooli juht, kunsti ja kunstiajaloo õpetaja
- Dinibek Izbatõrov – tehnoloogiaõpetuse õpetaja
- Ain Saard – tehnoloogiaõpetuse õpetaja
- Külli Kalamees – käsitöö ja kodunduse õpetaja
- Kadri Lember – käsitöö ja kodunduse õpetaja
- Siiri Lepikult – kunstiõpetuse õpetaja
- Allan Randlepp – inseneeria õpetaja
Oskusainetes ühendame teoreetilised teadmised igapäevaelus vajalike praktiliste oskustega. Õpime tundma erinevaid materjale ja tehnikaid, et suudaksime neid teadlikult kasutada. Erinevate esemete loomine ja disainimine käsitöös ja tehnoloogias on tihedalt seotud kunstiga.
Käsitöös valmistame tarbe- ja iluesemeid käsitsi või masinatega, kasutades traditsioonilisi ja ka uusi töövõtteid. Klassikalised käsitöö liigid on silmuskudumine, õmblemine, heegeldamine ja tikkimine. Lisaks õpime viltimist, materjalide taaskasutust, tekstiili disainimist ja teisi käsitöötehnikaid.
Tehnoloogiaõpetus on traditsiooniliselt puidu ja metalli töötlemine. Õpitakse käsitlema erinevaid käsitööriistu ja elektrilisi masinaid. Õpilased saavad esmased teadmised puurimisest, saagimisest, lihvimisest, treimisest, keevitamisest ja teistest töövõtetest.
Kodunduses käsitleme teemasid nagu tervisliku toitumise alused, lisaained toidus, toiduohutus, hügieen, etikett jne. Tundides õpime toiduainete töötlemist, valmistama lihtsamaid ja keerukamaid toite, tutvume erinevate rahvusköökidega.
Inseneeria tundides arendame õpilaste algoritmilist ja disainmõtlemist. Peamiselt keskendume 3D modelleerimisele, kus tuleb digitaalsete vahenditega joonestada või kunsti luua. Arvutis disainitud asjad saame 3D printeriga välja printida või CNC pingiga puidust välja freesida. Algoritmilist mõtlemist harjutame robotitega, neid erinevaid ülesandeid lahendama pannes.
Kunstitunnis õpime väärtustama kunstipärandit ja kaasaegset kunsti. Harjutame joonestamist ja perspektiivi. Oluline on loomingulisus, oskus luua oma kätega ilu ja harmooniat ning omanäolisust meie ümber. Kunsti õppimine annab ideid põnevaks eneseväljenduseks nii iseenda isiksusliku stiili kujundamisel kui perele hubase kodu loomisel ja ükskõik millisel erialal töötades.
Rohkem tulemusi...