Tugikeskus

EESMÄRK
Tugikeskuse töö eesmärk on turvaline ja lapsesõbralik õpikeskkond, kus iga õpilane tunneb ennast hästi ja kaitstult, on aktiivne ja positiivse ellusuhtumisega ning saab tulevikus iseseisvalt hakkama.

ÜLESANDED
Tugikeskuse peamised ülesanded on õpilaste, õpetajate ja lastevanemate nõustamine ning toetamine; koolikohustuse täitmise jälgimine; abivajajate märkamine ning abistamisvõimaluste leidmine; sõbraliku, teineteist mõistva ja austava, õppimist soodustava õpikeskkonna loomine.

TUGIKESKUSE LIIKMED JA STRUKTUUR
Tugikeskus koondab enda alla järgmised kooli spetsialistid:
1) õppejuhid
2) psühholoogid
3) sotsiaalpedagoogid
4) eripedagoogid
5) logopeedid
6) kooli tervishoiutöötaja
7) õpiabi õpetajad
8) pikapäevarühmad
9) tugikeskuse koordinaator
10) abiõpetajad

Koostööd tehakse ka järgmiste spetsialistidega:
1) lastekaitse
2) haridusspetsialistid
3) noorsoopolitsei
4) kooli huvijuhid
5) noortekeskuse töötajad
6) karjäärispetsialistid
7) rehabilitatsioonikeskuse spetsialistid

ARENGUKAART
Arengukaardi abil jälgitakse koolis õpilase arengudünaamikat, kui õpilasel on tekkinud õppimises raskused. Kool teavitab lapsevanemat arengukaardi avamise vajalikkusest.

Õpiprobleemid võivad tekkida väga erinevatel põhjustel.
Lühiajalised õpiraskused võivad tekkida, kui laps on haiguse või välisreisi tõttu koolist pikalt puudunud. Raskused võivad tekkida ühes või mitmes õppeaines. Õpiraskustega on võimalik toime tulla koolipoolse kaasaaitamisega, milleks on konsultatsioonid, lühiajaline individuaalne õppekava või õpiabi rühmatundides osalemine.

Kui soovitud tulemusi ei saavutata, siis kantakse õpilasele osutatud abi arengukaardile. Tagasisidet annavad kõik aineõpetajad ja õpiabi õpetaja. Arengukaardile kantakse ka koolipooselt rakendatud tugimeetmed.

Vajadusel suunatakse õpilane Rajaleidja nõustamismeeskonna poole. Sinna pöördumisel on arengukaart hädavajalik ja ka põhikooli- ja gümnaasiumiseadusest tulenevalt nõutav, et edastada infot, millist eeltööd on lapsega koolis tehtud.

Kui õpilane on saanud Rajaleidjast otsuse, milliseid muudatusi tuleb teha õppeprotsessis, kas õpilane jätkab õpinguid individuaalse õppekava alusel, vajab ta tõhustatud – või erituge, peab kool osutatud meetmeid ja osutatud tugiteenuste tegevusi kirjeldama arengujälgimise kaardil.

Kes näevad kaarti?
Elektrooniline arengukaart on nähtav ainult nendele inimestele, kes on protsessiga otseselt seotud sh vanemad.
Arengukaart ei kuulu säilitamisele, see sulgub automaatselt, kui laps kas vahetab või lõpetab kooli.

 

Rohkem tulemusi...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages
Translate »