Näidisleht

13. märtsil 2024 toimus Tabasalu Koolis 36. Liivide etluskonkursi Harjumaa eelvoor, kus osales 24  õpilast.

Žüriisse  kuulusid näitleja Katrin Karisma, Tabasalu Kooli eesti keele ja kirjanduse õpetaja Kadi Soop ja Tabasalu Gümnaasiumi õpilane Ralf Kannenberg.

Etluskonkursil saavutas esimese koha Keila Kooli  5.b klassi õpilane Ella Marie Mäger, kes  esindab maakonda riikliku etluskonkursi lõppvoorus Liivi Muuseumis laupäeval, 13. aprillil 2024. Õpilast juhendas õpetaja Elle Mähhar.

Õnnitleme!

Humanitaarainete õppetool

PartnerAkro osales hiljuti Acro Spring Cup võistlustel, millest said osa ka paljud Keila Kooli õpilased.

8-13 vanusklassis saavutasid üleeestilistel karika võistlustel teise koha Karola Kaljuse, Saara Neumanni ja Aurelia Säde kolmik. Nad on kohutavalt palju vaeva näinud ja selle tulemuse saamine on väga kiiduväärt.

Gümnaasiumi matemaatika olümpiaadil saavutas 10 klassi õpilane Karl Altermann 3.-4. koha.

Keila Koolist osalesid veel Johanna Viktoria Jõe, Emma Marii Randpere ja Martin Lillemets. 

Kõigi õpilaste õpetaja on Andres-Aare Tooming. 

Sõbrakuu alguses nägi katsetamiseks ilmavalgust Helkurite projekt, mille raames tutvustati osadele põhjamaja õpilastele erinevaid helkureid, helkuresemeid ja kontrolliti ka helkurite olemasolu välisriiete küljes.

Kuna tegemist on uue projektiga ja selle käima saamine nõudis pikalt ettevalmistusi ja aega, ei jõudnud see veel kõikide klassideni. Uuel õppeaastal läheb projekt uuesti käima täies hoos ja seda kohe, kui esimesed pimedad õhtud ja hommikud on saabunud. Projekti raames tuleb ka loovtööde konkurss, millele on sponsorid autasud välja pannud.

Projektile andsid kõvasti hoogu ka meie esimesed sponsorid, kes jagasid helkureid õpilaste jaoks: Legrand, Harju Elekter ja Transpordiamet kes pani välja ka helkuriteemalise näituse kooli raamatukogus. 

15. ja 16. veebruaril toimus ajaloo-olümpiaadi maakondlik eelvoor.

Keila kooli õpilastest saavutas parima tulemuse Rando Estorn 12. klassist, kes pääses edasi vabariiklikku vooru.

Edukalt esinesid veel põhikooli õpilastest:

6. klass Noora Valdek (õpetaja Johanna Rozin).

8. klass Arti Johkem (õpetaja Johanna Rozin).

9. klass Kaur Vilipuu, Ott Mälter, Maria Zaharova, Ralph Robert Kilkson, Heliis Marii Raun (õpetaja Allie Vernik).

Karl Kold (õpetaja Marge Kannel).

Gümnaasiumi astmes saavutasid hea tulemuse:

Maailm II maailmasõja lõpust Vietnami sõja lõpuni

Mathias Lambing (õpetaja Kadri Ottis).

Koit Kukk (õpetaja Marge Kannel),

Katoliku kirik keskajal

Rando Estorn (õpetaja Marge Kannel)

Aitäh kõikidele osalejatele!

31. jaanuaril ja 21. veebruaril toimusid matemaatika olümpiaadi piirkonnavoorud. 

Keila Kooli esindasid: 

4. klass: Anell Kink, Marleen Peterson ja Andreas Noor

5. klass: Mari-Ann Merimaa, Keidi Roos ja Hendrik Raudjärv

6. klass: Berenike Eleanore Schmidt, Rasmus Randviir  ja Simon Erala

7. klass: Mariann Piir, Marta Taklaja, Andre Jaanikivi

8. klass: Anni Merilain, Kadri Liis Idarand, Ander Ööbik, Pärt Paalaroos

9. klass: Keron Joasoon, Andrei Pisarau, Risto Laur, Karl-Mattias Allikmäe

10. klass: Karl Altermann, Johanna Viktoria Jõe, Emma Marii Randpere, Martin Lillemets

Meie kooli parima tulemuse saavutas Pärt Paalaroos (I koht 8. klasside arvestuses) ning ühtlasi sai ta kutse olümpiaadi lõppvooru. 

Märkimisväärse 5. koha sai 9. klasside arvestuses Risto Laur.

Aitäh kõigile õpilastele ja nende juhendajatele!

Keila Kooli gümnasistidel on võimalik õppekava raames osaleda erinevatel valikainete kursustel.

12 ja 19.02 toimus valikaine LIIKUMINE JA REAAL II,  kursuse „Vastupidavus ja rakenduslik ujumine“ raames veeohutuse praktikum, mida aitas läbi viia koolitaja Maria Trei.

Maria Trei sõnul: “Rakendusliku ujumise õppe raames said osalejad mõelda, mida tähendab ohutus veekogu ääres ja veekogu peal. Proovida mis tunne on ootamatult või pimedas vette kukkuda ja kuidas end ise ära päästa. Kuidas märgata hätta sattunud kaaslast ja kuidas teda abi saabumiseni vee peal hoida. “.

Kõik said proovida tuua põhjast üles mannekeeni, seda transportida, veest välja tõsta ja elustada. Ei olnud üldse kerge! Vastupidi, väga raske ja sellest ka arusaam, et ärge pange oma elu ohtu! Teid päästa on väga-väga raske, kui mitte pea võimatu.

Kõik osalejad vaatasid lisaks filmi  „Peata oma sõbrad“ https://www.youtube.com/watch?v=grJfhSYsZFQ&t=6s

Rakenduslik ujumiskursust Keila Koolis aitasid läbi viia: Koolitaja Maria Trei, Ruth Lee veepääste- ja elustamismannekeenid tõid kohale ja juhendasid Mohnist Indrek ning Märt, mannekeeni päästmist jälgis Ujumisliidu projektijuht Kirsti Mäesepp.

Õpetaja

Ülle Välk

Kehaline kasvatus

11. klassi “Kirjanduse ja filmi” ja „Filmi tegemiste“ kursuste noored jagavad oma kogemusi ja õppetunde läbitud kursustest.

Kokku osales sel aastal kursustel 17 õpilast ning valmis 4 lühifilmi. Lisaks õpetajatele Brita Rikkolasele ja Hurmi Väljamäele käisid töötube läbi viimas Roland Teeäär, Mari Liis Keevallik ja Anna Maria Jäetma. Kõige rohkem toetas filmi tegemist Roland Teeääre monteerimise töötuba. Kasulikud ja meeldejäävad olid Mari Liis Keevalliku õpituba produtsendi tööst ning Anna Maria Jäetma dubleerimise ja subtiitrite kirjutamise töötuba. Mitme kuu jooksul valmisid lühifilmi treiler ja lühifilm. Filmid rääkisid detektiivist, kes lahendab Keilas sarimõrvu; taksojuhist, kes satub sekeldustesse maffiaga; hirmutavast metsalaagrist ja juhtumistest unenägude maailmas. Õpilased said end proovile panna filmi skripti kirjutamisest kuni monteerimiseni välja ning said teadmisi filminduse eri aspektidest. Lisaks praktilisele kogemusele vaadati ka erinevaid filme, mida pärast koos analüüsiti. Vaadatud filmide hulgast toodi välja “Roheline raamat”, “Risttuules” ning “Kahtlus”. Veel käsitleti täpsemalt filmimuusika teemat, filmitüüpe ning filmi valmimise etappe. Kõige eredamad mälestused saadi lühifilmi tegemisel ja grupiga koostööd tehes. Tuli ette vahvaid apsakaid ning nalja sai palju. Soovitused järgnevatele kursustel osalejatele olid sellised: olge julged ja laske mõtetel voolata, planeerige oma aega hästi ning varuge lisaaega, kuna ette võib tulla ootamatuid takistusi. Õpilaste kommentaarid kursuste kohta: “Kõige eredamalt jääb meelde uute teadmiste ja kogemuste saamine, praktiline katsetamine ja tegutsemine; filmide, mida ise poleks valinud, vaatamine ja analüüsimine ning uute vaatenurkade leidmine filmi vaatamisel – kadreering/plaanid, kuidas on filmipildiga antud edasi seda, mida sõnadega ei väljendatud ehk need väikesed detailid, mida peab keskendunult jälgides tabama.”

Autor: Kadri Käpa, 12.a

Artikkel ilmus Noortelehes 01.03.2024

16.-17. veebruaril toimus Kehras järjekordne noorteühingu TORE vabariiklik konverents, tegelikult kahepäevane talvelaager. Keila Koolist osales 12 TORE noort. Lisaks ühingu aastakonverentsile saime osa tutvumismängudest, vahvatest töötubadest, stiilipeost, TORE sünnipäevast ja meeskonnamängust. Kohtusime tuttavatega suvekoolist. Keila TORE ringist kasvanud Mari-Liis Blumkvist sai oma aktiivse TORE- tegevuse eest vabariikliku tunnustuse.

Ootame juba põnevusega uusi kohtumisi ja toredaid tegevusi suvekoolis.

6. klasside Eukleidese rühm ühendas 23. veebruari matemaatika tunnis matemaatika teema “Tsentraalsümmeetria” Eesti vabariigi aastapäevaga, mille tulemusena valmisid sinimustvalged mandalad.

dav
Translate »